Hírportálok demográfiája

Mivel ígértük, most megnézzük vajon a fiatalok vagy idősek, esetleg a hölgyek vagy urak voltak aktívabbak a hírek fogyasztása szempontjából.

Nos lássuk. A következőkben a nagyobb híroldalakat egyesével fogjuk megvizsgálni. A 7-ik (február 10-16.), és 12-ik hét (március 16-22.) közti periódus adatait elemezzük, de megnéztük és egyes napok, például az elmúlt hetek hétfői, ennél is nagyobb növekedést hoztak egy-egy oldal esetén. De mi maradunk most a heti adatoknál, mert az jobban mutatja, hogy nemcsak egy-egy nap emelkedéséről van szó.

24.hu – demográfia

Korábban láttuk, hogy jelentősen nőtt a site felhasználóinak a száma, de kik ők?

A site látogatói ez idő alatt 38%-al nőttek, 2,25 millióról, 3,1 millió főre.

15-49 éves korig kb. 50%-al nőtt meg a látogatók száma. Volumenben a 40-49 évesek nőttek leginkább, 254 000 fővel.

Mi a helyzet a nemek arányával?

Nos a hölgyek 52%-ban voltak a 7-ik héten, és ez 58%-ra ugrott a 12-ik hétre. 633 000-el nőtt a női olvasók száma, míg a férfiaké „csupán” 223 000 fővel. Vagyis igencsak erősödött a hölgy olvasók aránya.

Index.hu – demográfia

Az index.hu látogatóinak száma is 38%-al nőtt 2 150 000 főről majd 3 millió főre. A legfiatalabbak száma 66%-al nőtt, a 30-39 éveseké 45%-al, míg a 40-49 évesek 54%-al lettek többen.

A férfiak 53%-ban képviselték az oldalt, ám a 12-ik hétre megfordult a nemek aránya, és a hölgyek már 57%-ban voltak jelen. 682 000 fővel nőtt a nők jelenléte a site-on, míg a férfiaké 139 000-el.

Origo.hu – demográfia

Az origo 36%-al növelte a látogatói számát, 721 000 fővel, 2 745 000 főre. Itt is a legifjabbak növekedtek 144%-al. Utánuk kb. 40%-al a 18-49 évesek növekedtek. Számosságban 208 000 fővel a 40-49 évesek száma emelkedett a leginkább (ahogy eddig mindig).

A hölgyek 48%-ban voltak jelen, ez 55% ra nőtt,  a növekmény 525 000 fő, míg a férfiaknál 195 000 fő az emelkedés mértéke.

Hvg.hu – demográfia

A hvg.hu 82%-al növelte a látogatói számát, 1,5 millió főről, 2,7 millió főre. 15-49 éves korig 100-110%-al nőttek meg a látogató számok. A 40-49 évesek itt is az élen 384 000 fő plusszal.

De vajon itt is a hölgyek diadalmaskodtak? A válasz, hogy igen. 47%-ról 58%-ra növelve az arányukat a site látogatói közt. Összesen 867 000 fővel több nő (+123%) látogatta a site-ot a 12. héten, mint a 7. héten.  A férfiak esetén ez 360 000 fő, ami szintén magas.

444.hu – demográfia

A site felhasználói 96%-al nőttek 900 000 főről, majd 1,8 millió főre. A 15-17 évesek aránya nagyon alacsony volt, ők 6 ezerről, 32 ezer főre ugrottak (+428%), míg 18-49 évesek közt 120% körüli a növekedés mértéke.

A hölgyek itt is taroltak 44%-ról, 54%-ra növelve az arányukat. 573 000 fővel több nő látogatta a portált a vizsgált időszak alatt. Az urak 300 000 fővel lettek többen.

Összegzés

Minden hírportálon a nők kerültek túlsúlyba. Óriási mértékben kezdték el a fenti oldalakat fogyasztani, ahogy a járvány helyzet fokozódott hazánkban. Az idősek is többet olvasták ugyan a híreket, de a fiatalabbak lényegesen jobban követték az eseményeket az online térben. Ha még nem tetted, olvasd el a TV-s elemzésünket is, vagy a Google keresési trendekről szóló posztot!

Szerző:

Tatár István

Digitális médiaigazgató – PanMedia

Kép forrása: pexels.com

Forrás: Hungary, DKT-Gemius (15+ domestic audience), 2020-02-01 – 2020-03-22

Ezeket már olvastad?: