Kampány indítási kisokos KKV-k számára

Soha nem egyszerű egy reklámkampány indítása, de néhány alap információval segítünk, hogy világosabb legyen, mely csatorna mire használható, illetve milyen költségekkel kell számolni.

Televízió

A televízió, bár nem maga a Szent Grál, de tökéletesen alkalmas ismertség építésére a maga audio-vizuális eszköztárával, hatalmas lefedettségével, és rendkívül költséghatékony megoldásaival. A legnagyobb szabadságot a spot kampány biztosítja számunkra, míg a non-spot megoldások (szponzoráció, termékelhelyezés, stb.) korlátozott üzenet átadást jelentenek, ezzel szemben viszont célzottabb megjelenésre adnak lehetőséget.

Az FMCG és az OTC piac esetében nagyon erős összefüggés mutatható ki a televíziós kommunikáció minősége és mennyisége, valamint az eladások közt!

Milyen költségekkel számolhatunk egy-egy kampány kapcsán?
A televízió szezonális árazású, azaz az év eleji és a nyári hónapok mindig olcsóbbak, akár 30-50 százalékkal is, a többi hónaphoz képest. Átlagos célcsoport esetén, 20-30 másodperces spottal, az olcsóbb időszakokban már 8-15 millió forintos média költséggel is értelmezhető hatású, szakmailag is elfogadható, 4-5 hetes televízió kampányt tudunk folytatni.
Emellett számolni kell a spot gyártási költségeivel is, mely minőségtől, kivitelezéstől, storytól, stb. függően min. 1-2 millió Ft-nál kezdődik és határ a csillagos ég.

A fenti számok ökölszabálynak tekinthetők, de természetesen minden eset egyedi, így egyedi elbírálást és megoldást igényel.

Amennyiben további kérdései vannak, döntés előtt áll, keressen bennünket, segítünk!

Online

Az online világ egy rendkívül összetett és sokrétűen kihasználható lehetőség! „Online” kampányt indítani egyrészt nagyon egyszerű, hisz a Google hirdetési rendszere már kezdő szinten is ad pozitív visszacsatolást. Másrészt viszont „online” kampány, mint olyan nem létezik, ellenben beszélhetünk display, PPC, social media, programmatic, influencer, stb. kampányokról, melyek mind-mind más célra, más módon és más eredményekkel használhatóak.

Ez az a médium, amelynek költséghatékony használata mindenképp szakember segítségét igényli, és ahol természetesen minden szaktudást meg lehet vásárolni annak a kétszereséért, de feléért is.

Ha „hagyományos” banner kampányt kíván indítani valaki, havi 4-6 millió forint média befektetés alatt már megkérdőjelezhető a hatékonyság. Ennek oka, hogy a TV mellett az online felületek is nagyon népszerűek a hirdetők közt, így relatíve nagy reklámzajjal kell kalkulálni.

Célzott google, facebook kampányt, ennél kisebb összegből is lehet hatékonyan futtatni.

Nem szabad elfeledkezni a megfelelő honlapról sem, mely esetén alap, hogy mobilon is megfelelő felhasználói élményt adjon, ill. SEO szempontjából is értékelhetőnek kell lennie.

Közterület

A közterületi reklámeszközök (óriásplakát, citylight, stb.) lépten-nyomon utunkba kerülnek, mindenki találkozik velük, életünk részei. Így mindenki joggal gondolhatja, ehhez is ért (mint a focihoz), bármikor meg tud valósítani egy óriásplakát kampányt.

Ennek valóság alapját nem is vitatjuk feltétlenül, amennyiben néhány szempontot figyelembe veszünk, amikor egy közterületi ajánlatot értékelünk.

Az ár fontos, de nem minden! Soha ne csak címlista és darabszám alapján döntsünk, kérjünk képet és térképet is mellé! Ezek alapján kiszűrhetjük a rossz pozícionálású (fa által takart, fal felé álló, stb.), vagy rossz helyre tett (pl. gyér forgalmú helyen, vagy épp egy „táblaerdő” közepén) felületeket.

Fontos tudnunk a kreatív elfogadásakor, hogy olyan és annyi üzenetet tegyünk a plakátra, melyet messziről, 2-3 másodperc alatt is értelmezni tud egy átlagember, de a kreatív ezt leszámítva is nagy szerepe van.

Ezek az alapok. Minden további szükséges információt kollégáinktól szerezhet be.

Rádió

A rádiós piac jelenleg dinamikusan változik. Az elérhető egyetlen kutatási adatbázist, melyet minden értékesítő használ, számtalan kreatív formában lehet bemutatni, hogy olyan eredményeket adjon, amit láttatni szeretnénk.

A rádiós kampány akkor jó, ha:

  • napi 5-7 spot lefut
  • a „főműsoridő” felülreprezentált az idősávok közt
  • a használt rádió(k) a célcsoportom szempontjából relevánsak és sok embert ér(nek) el

Egy szakmailag elfogadható, átlagos, országos rádió kampány a minimális TV médiaköltségből is kihozható, és a gyártás is sokkal kedvezőbb. Azonban tudni kell, hogy a két médium hatásmechanizmusa más, így az értékesítésre gyakorolt hatásuk is jelentősen eltér.

Sajtó

Sokan mondják azt, a sajtó halott – ez nem igaz. Bár folyamatosan csökken a nyomatott sajtótermékek olvasóinak száma, még mindig vannak olyan termékek és olyan megoldások, melyek nagyszámú olvasót képesek megszólítani, hatásos módon.

Fontos azonban számolni az átfutási és határidőkkel, ill. érdemes a közölt nyomtatott példányszám mellett az olvasottsági adatokat is figyelembe venni.

Mozi

Sok hirdető nem mer moziban gondolkodni. Ebben részben igazuk van, hisz nincs tömeges elérése, és emellett nem feltétlenül olcsó médium. Az utóbbi években azonban sokat változott ez a terület. Lehetőség van célcsoportra, film tematikára szűrni, kontaktusszám alapján lehet fizetni, és a kópiagyártás sem horror költség már a digitális kópiák világában.

Természetesen fontos, hogy rendelkezésünkre álljon egy film, videós tartalom, amit használhatunk, ill. érdemes kihasználni a mozi adta technikai lehetőségeket, hisz nagyon furán veszi ki magát a monó hang egy minimálisan is sztereó közegben.

Emellett pedig számtalan off-screen megoldással dolgozhatunk a mozikban is.

Ha további kérdései vannak bármely médiummal, eszközzel kapcsolatban, ill. reklámkampányban gondolkodik, szívesen állunk rendelkezésére a stratégia megalkotásától kezdve a konkrét kampány megvalósításáig, a folyamat bármely szakaszában.

PanMedia Western PanMedia Médiaügynökség
H-1145 Budapest, Laky Adolf utca 25.
Megnézem térképen

Tel: +36-1-469-5005
Fax: +36-1-363-5233
panmedia@panmedia.hu